Helgen är slut

Vi firade ju Kati igår hemma hos Jonna.. Vi åt tacos och tårta, riktigt mumsigt! Vi åkte sen vidare in till stan, nästan alla av oss iaf ;) hehe

Jag och mamma åkte till ekeby nu på kvällen och trimmade lite.. Dom va riktigt fina! Perra behöver bli starkare (såklart) är väldigt ojämn i sidorna.. Så finns lite att jobba med där.. Gäller att få honom mer fram till handen så han tar för sig mera.. Han skötte sig bra trots att lektions hästarna på andra delen gick ut samt kom tillbaka! Var bara att rida på så släppte han det och koncentrerade sig! 

Costa va också riktigt fin! Börjar få henne att jobba i en bättre form nu och lyssna mer på sätet vid tempoväxlingar.. Det jag själv måste jobba på är min vänstra axel i höger varv, vill gärna släppa fram den och när jag tänker på den så blir jag stum i hela kroppen.. Jätte konstigt egentligen för i vänster varv så funkar allt bra.. Hmm! 

Galloperade även över en bom med båda hästarna.. Har lättare att se avstånd på Perra (konstigt nog) än på costa.. Men det är i mitt huvud de sitter, måste försöka få bort den "spärren" 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0