Dag 4

Jag och Evelina sitter och kollar på Halv 8 hos mig och pratar lite om kommande lektioner..
Evelina hade sin första idag om Hästens anatomi, de gick riktigt bra tycker jag iaf ;) sen var det en till som hade lektion, Daglig skötsel och visitation.. Den var också bra!

Sen har vi ridit också, första passet hade vi Galopp korta och länga sprången.. Vi red först en sväng ute på åsen dom har här sen gick vi in i ridhuset..
Sessan kändes inge vidare idag heller.. :( ville inte jobba igenom kroppen.. Sen red vi serpentin bågar där vi skulle galoppera den första bryta av till trav på andra och sen fatta galopp och galoppera den sista och sen långsidan.. I galoppfattningarna satte hon upp huvudet och sprang in i galoppen och i avsaktningarna la hon allt i handen och typ släng travade..
Kände igenom henne när vi kom tillbaka och hon var lite öm i ryggen.. Tror att de är dressyr sadeln som är boven i detta tyvärr!
Så hon fick vila från em passet och jag var ute och promenera i 30 min sen får hon sova med back on track täcket och hoppas de blir bättre!

På em passet var det halv halt och halt som var temat.. Jag satt på läktaren och tittade på, var väldigt intressant det också! Och får se dom andra och se om de Lena sa stämde ;)

Imorgon är de skänkelvikning på fm och hinder i följd på em :)
Hoppas på att ryggen är bra då!

https://cdn1.cdnme.se/627240/6-3/pic_51cc7e27ddf2b308528b0797.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0