Dag 3

Sitter och pluggar med Evelina som våndas lite över att ha sin första lektion imorgon! Men vet att hon kommer klara det galant men jag är lika nojig jag över att ha min första så..

Idag på fm passet hade vi galoppfattningar.. Red ännu en gång i den underbara dressyr sadeln (hmpf) och utan stigbyglar, kan säga att man är rätt mör.. Men uppvärmningen gick bra där emot själva galoppen ville inte riktigt fungera.. Skulle fatta galopp från skritt galoppera 4 språng sen bryta av till skritt.. Fick känslan av att hon blev lite stressad och inte riktigt kunde slappna av i galoppen.. Vi var 6st på varje A,C volt. Så de blir rätt tajt när alla ska individuellt fatta och bryta av.. Fick till det nån gång men eftersom jag inte kan sitta ordentligt så påverkar såklart de sen tror jag hon är lite trött i musklerna samt att hon inte är van att gå med dressyr sadel.. Kan bara bli bättre! :)

På em hade vi gymnastik hoppning, hade enskild uppvärmning där jag la fokus på att hon skulle vara rak och mellan hjälperna. Hon kändes betydligt bättre detta pass och lyssnade på minsta vink och var RAK i princip hela tiden när jag bad henne :)

Hoppade sen 3st studs 1 galopp språng oxer(eller stigsprång om vi ska vara korrekta) började med ett hinder sen byggde vi på efterhand.. Hon gjorde det hon skulle men kändes även här matt i kroppen och lite seg.. Hoppade inte så väl som hon gjort hemma ändå hoppade hon mig typ ur sadeln på slutet ;)

Fick även uppdraget att vara "måttstock" hädanefter.. Lena bad mig mäta ut 6,30m mellan oxern och sista studsen.. Jag mätte upp och Lena kontroll gick och tyckte att det var för långt.. När vi kontroll mätta med sticka så var det 6,38m rätt bra gjort ;)

Imorgon är det galopp långa och korta sprången sen på em är halvhalt/halt som gäller..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0