Dag 2

Ännu en dag har passerat och vi har överlevt!

Imorse så hade vi hoppning på enkelhinder i trav och galopp.. Det gick bra, Sessan blev lite taggad men lugnade ner sig efter hand!

Sen passet efter lunch så hade vi vändning på cirkelbåge.. Hm ja kan ju börja med att säga att jag blev tillsagd att fixa en dressyr sadel så de har gjort, får låna en av Marianne.. Men jag kan verkligen INTE rida i dressyr sadel och dessutom ett pass på 1,5 h UTAN stigbyglar! Första timmen kunde jag inte ens få henne att böja på nacken, var nära att ge upp kan jag säga.. Usch va hemskt de va!
Men på slutet var hon riktigt riktigt fin! Fast jag kan fortfarande inte sitta ner, men lär ju lära mig de under dom här veckorna känns de som.. Har ont både här och där, och första passet imorgon som är galopp ska också ske utan stigbyglar, hallelujah!

Nu ikväll har jag och Evelina pluggat, försökt komma på de här med PM, rätt klurigt eller egentligen inte men de som är man måste ju verkligen hålla sig till planen är nog det som är svårt!

Nä sovdags!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hur länge är kursen? vad har ni för lärare? Är dom bra? Är det samma lärare i både teorin och ridningen?

Kul att läsa om varje dag, jag hoppas på att kunna gå nästa år! Lycka till resten av kursen

Svar: Kursen håller på i 19dagar.. Vi har Lena Annergård och Lottie Mattson..Man uppdelad i två grupper där grupperna har varsin, och min grupp har Lena, jag tycker Lena är bra! Det är samma lärare i allting som vi gör:)
Tack så mycket! Och lycka till själv nästa år:)
gbacklund.blogg.se

2013-06-26 @ 20:21:43
Postat av: Christina

Hej!
Jag gick kursen förra året och det är jättekul att läsa om vad ni gör i år.
Lycka till med allt! Det kommer säkert att gå jättebra och ja, man får ont överallt...

2013-06-27 @ 10:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0