Dag 1

Ligger och ska snart sova! Välbehövligt måste säga..

Dagen har gått bra! Jag och 3tjejer till var först ut med att vara dag/elever vilket innebär att vi började tidigare imorse och fodrade, la upp schema för vem som skulle göra vad och när det skulle göras under dagen samt såg till att det fungerade.. Det gick bra tycker jag, sen finns det alltid saker att förbättra men för att vara första dagen så tycker jag vi fick godkänt!

Har även haft en MASSA teori, och hur man ska få de viktigaste att fastna är för mig ännu oklart! Sen när man beskriver "ridning" med ord tycker jag det låter svårare nästan omöjligt än var det är att sitta på ryggen..

Även hunnit med att rida två pass, började med dressyr pass imorse, Sessan var så fin! Men har skaplig träningsvärk i magen alltså! Haha kommer vara värsta dressyr ryttaren när det är klart ;)
På em red vi nere i kohagen tränade på lätt sits, det gick också bra men var sjukt varmt! Och eftersom vi bara får rida i långärmat ute så kan ni tänka er..
Vi är ju uppdelade i 2 grupper med 12 i varje grupp, men em passet red vi tillsammans ganska häftigt att 24 ryttare och hästar överlevde utan större problem;)

Imorgon är det ett hopp pass med tränin på enkel hinder och ett dressyr pass med träning på cirkelspåren(?) kommer inte ens ihåg om de heter så, är så himla mycket konstiga ord/meningar som man aldrig har hört!

Finaste Sessan välförtjänt av mat!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vändning på cirkelbåge = all ridning på böjda spår :)
Ni kommer fixa det här som en dans, hör av dig
om du behöver hjälp :)

Svar: Hör nog av mig snart ;)
gbacklund.blogg.se

2013-06-25 @ 02:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0