Löshoppning

Löshoppade hästarna hemma idag.. Alla skötte sig väl helt okej måste jag väl ändå säga..

Perra är ju som han är, har sin egna speciella stil om man säger så;) men över hindrerna tar han sig med marginal iaf.. Och det är ju huvudsaken! Jag personligen har hellre en häst med "hjärta" och inte världens kapacitet än en häst med mycket kapacitet och inget "hjärta" (Debbie tex hon hade ingen direkt teknik men plac i internationella 155 hade hon!)
Han gjorde en miss en gång och rättade sig bra! Väldigt positivt..

Uno sprang mest omkring i början och lekte allan ballan.. Sen verkar de inte finns något stopp i honom.. Hade lagt ut galopp bommar framför en kryssoxer och "dum" som han är så tar han av en bom för tidigt så hoppade ca 6-7m långt och oxern låg väl på 110-120 typ.. Ja det kommer ju inte bli något problem med längdvatten iaf ;)

Clarissa sprang runt och "fräste" typ hela tiden.. Men skötte hoppning bra, hon snubbla till en gång och gick ner på knä precis innan första hindret men reste sig och hoppade vidare! Positivt med henne kan jag tycka!

Alla mina hästar har en väldigt positiv inställning till hoppningen vilket jag är väldig glad för! Sen har dom alla sina olika saker att förbättra men så är det ju! :)

Blev tyvärr inga filmer eller något då det kändes som vi var tvungna att ha lite koll på dom;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0