Träning för Arnold igår

Ja vart ska jag börja?
Han kändes fin på uppvärmningen, börjar bli riktigt kvick nu..
Men problemet kom när vi skulle hoppa ett räcke på volt i galopp i höger varv, jag kunde INTE svänga åt höger de gick verkligen inte.. Så Arnold satt upp och kände på honom, och då gick de utan problem..
Satt upp igen och samma sak ännu en gång, bytte varv och testade åt andra hållet inga problem bytte tillbaka de blev lite bättre till och från.. Ett psykiskt sammanbrott senare så gick de! Helt sjukt hur man kan låsa sig så mycket, jag menar svänga är väl det första man får lära sig, kände mig som en riktigt nybörjare!

Mot slutet va han riktigt fin!!
Hoppade två räcken med 6 galopp språng i mellan på ena långsidan sen en oxer ur sväng.. Kunde stå i lättsits och bara räta mig lite extra om vi låg nära och han backa av de han behövde från min del sen gjorde hindret resten..
Man ska göra de så enkelt som möjligt!
Men till och med de kan vara riktigt svårt!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

karlssons klister säger jag!

2012-09-19 @ 20:59:32
URL: http://stallrr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0