Arnold träning

Åkte till Arnold idag med Uno och det var nyttigt!
Tränade mycket på att få honom att gå fram till bettet då han lätt går och böjer på nacken och är snygg men han släpper bettet lite, så mycket fokus ligger på de fram över..

Sen hoppade Arnold upp och kände på honom såg bra ut som vanligt när Arnold rider tänk om han kunde skänka lite av sin känsla för ridning och benen ;)
Iallafall så körde arnold mycket galopp framåt in på volt och korta upp sen fram igen..
Jag hamnar lätt i den där bekvämlighetsbubblan där allt känns bra och man vet att man har full kontroll men jag måste utmana mer och använda mig av galoppen problemet har ju bara varit att han blivit så stark till och från när man utmanar honom lite men nu vet jag hur jag ska rida mig ur de utan att de blir en dragkamp! För den vinner jag då inte;)

Har en liten snutt från när Arnold tar ett par språng på honom, ni får klicka på adressen då jag bloggar från mob :)


http://www.youtube.com/watch?v=DNXgp4Aje0g&feature=youtube_gdata_player


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0