Arnold träning

Har ju hunnit träna för Arnold denna vecka också..

Hade faktiskt inte med mig nån egen utan tog Rebeccas Urban..
Har ridit henne en gång innan och då ramla jag av ;) fast de va för att hon hoppa mig ur sadeln så då är de väl okej, haha

Men det gick riktigt bra faktiskt!!
Kul och bra för mig själv att rida lite på riktigt.. Är ju inte riktigt samma ridning på ung hästar..
Vi började med att rida över två bommar och variera galopp sprången sen
Gjorde vi en väldigt enkel( men ändå så svår) övning, hade två räcken med 4 galoppsprång emellan.. Som vi hoppade fram och tillbaka,
Det är för kort för att hinna påverka så mycket men tillräckligt långt för att hästarna hinner göra mycket..

Hon blev lite springig och backade inte av ordentligt på andra hindret till en början men på slutet va det riktigt bra!
Och jag fick beröm för min ridning inte bara hästen denna gång ;)

Så har träningsvärk i magen, benen och ryggen, de är för härligt! ;)


Kommentarer
Postat av: Fru Lilja

Heter hästen Urban och är en Hon??

Svar: Ja, hon heter Urbie egentligen men kallas Urban;)
Gabriella

2012-09-26 @ 22:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0