7/5

Tänkte jag skulle laddat upp filmerna från Vänsta i söndags men Youtube sammarbetar inte så det får vänta helt enkelt..
Dagen idag då, hade ut hovslagaren så calle fick bak skor och uno fram skor, sen åkte jag till Maria och red 3 åringen(zamba) Asså vilket humör den hästen har! haha helt sjukt.. Jag och Ronja red ut sväng för att få fram lite mer framårbjudning på henne men ja vad ska man säga, skritt och trav gick bra hon är ju så cool på ett sätt bryr sig inte om någonting, finns inget läskigt eller otäckt.
Galoppen däremot var inte lika rolig, gick bra några språng sen börja hon bocka lite sen gick det bra igen sen bocka hon igen då gick jag på henne att hon skulle framåt då gör hon en typsik zamba grej och ställer sig, a var inge mer med de testade igen bockade igen försökte jag dra upp huvudet på henne istället men hon ställde sig iaf opch snurra runt så jag gjorde en fin avsittning och landade på fötterna bredvid henne haha, upp igen och testa men var samma sak igen men denna gång smackade jag bara och hon ställde sig iaf.. så vi gick tillbaka till ridbanan och där var hon hur snäll som helst att galoppera på inga tendeser till att bocka eller ställa sig, mongo häst! ;)
Men fick ta igen lite andra saker men tillslut gav hon sig och var riktigt fin, det ska bara ta 45 min längre tid för att hon tycker att hon ska bestämma själv, haha men hon blir nog riktigt fin tillslut om man bara får bort allt tjaffs!
Sen körde jag Calle till Skästa, ska hämta honom på onsdag igen.. Idag när jag lasta ur kom lite hingstfasoner fram, gör mig inte så mycket så länge dom är under kontroll.. Han är ju så gudomligt snäll alltid annars så..
nä nu ska jag äta macka och kolla BB...
Ska till äckliga tandläkaren imorn, fy!! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0