Ridning

Har nu ridit Callis i 2 dagar.. Första dagen kände jag mer på henne, hur hon kändes när och var hon va stark och svag..
Hon bär sig bra i skritt och trav men lite svagare i galoppen så det blir att jobba på.. Igår när jag red så koncentrerade jag mig på galopp jobbet, stog upp hela tiden för att underlätta lite för henne och snirklade runt lite på ridbanan då hon i svängarna lägger sig i korsgalopp mest i höger varv.. Hon kan även bli lite sur och sparka men har inte gjort det än iaf.. :)
Så idag tänkte jag longera henne med pessoaselen och se om det kommer fram lika mycket där..

Hade ut kunder på Perra igår, får vi se vad som händer där.. :) Sen lasttränade vi igen.. Liquid går bara raka vägen in, så himla duktig! Perra är lite envisare kan man säga och blir typ sur om han inte får som man vill :P men han gav med sig igår.. Förstår inte att folk haft så problem med honom.. En bestämd men rättvis hand så är han som en hund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0