Merry Christmas

julafton nr 1 är avlutad och den har varit super mysig.. fått fina julklappar och god mat.. kan tycka att det känns aningen överskattat alltihop och har faktiskt inte haft någon julkänsla.. imorn ska vi fira julafton nr 2 och på kvällen vankas det party :)

gårdagen va ingen bra dag överhuvudtaget!
hade 4 stall och började i mitt eget och mockade på morronen gick upp 7.15 sen vidare till AnnLouises stall där vattnet krånglar så fanns inget vatten och att nån nisse va där och skulle fixa det så allt tog typ 1 timme längre tid än vanligt sen ut till berg där gick allt bra sen hem och köra skit och sen vidare till saras stall, var klar med stallen kl 16.00 då skulle jag och Sara in till stan och köpa sista julklapparna och fixa plus att vi var super hungriga för hade inte haft tid att käka heller så blev fläskfile på gränden, sjukt gott..stressa runt i stan sen till A-L och ta in hästar och bära vatten i tunga jävla dunkar på 1000kg (pga att en person lovat men ej gjort det) gick bra fast ryggarna gick av typ.. sen hem till mamma så säger hon "Du kom ihåg spånet från D-Tuna va?" såklart inte plus att vi glömt sätta i en sladd i A-L stall som var tvungen att vara i pga att vattnet i ledningarna inte skulle frysa fast det inte kommer ut nå vatten ändå, men aja.. så var bara att åka tillbaka till A-L fixa det sen till D-Tuna och hämta spånet.. Kom hem kl 21 uppesittarkvällen började 19.30 så ungefär 1,5 timme sena blev vi.. blev ingen vinst på Bingo heller som kunde göra dagen bättre.. Hade iaf mysigt med tjejerna (utom Linnea L som inte va med) vad kan vara bättre än BingoLotto och grogg ? ;) sen gled vi vidare till Tomas där de va en del folk då började min huvudvärk komma smygandes.. min mob är ochså helt fucked up pga att en person spiller ut 2 groggar och 1 energi dryck i min väska(nya) där min mob ligger så den lever sit egna liv just nu, blixten är ständigt på (orange, inge irriterande alls nej) sen blev huvudvärken outhärdlig kom ett par tårar pga av de till och med helt sjukt! så jag, macke ch Niklas började traska hemåt, väl hemma kunde jag knappt somna ist.. så de var den 23 December 2009.. Härlig dag!

Hoppas att den 25 December 2009 blir bra mycket bättre men vet att de kommer vara stress då med tyvärr! först 2 stall på morgonen mamma är snäll och tar det hemma (Y) sen till farmmor runt kl 13 sen till A-L förintag oc fodring sen hem och fixa iordning sig sen vidare på förfest.. känner mig stressad redan nu, men vad hjälper det? jo dålig sömn=dålig dag! så ska snart lägga mig tänkte jag, skulle varit och åkt pulka med tjejerna ikväll men orkar verkligen inte just nu plockat iordning från igår opch plockat upp alla julklappar.. :)

Långt inlägg blev det, haha mest klagande men men kankse blir tt mer positivt imorn.. eller i övermorn för lär inte hinna imorn, Positiva tankar nu gabriella!

Hoppas alla haft en bra julafton!

N.L<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0